Frakt och returer

Leveransmöjligheter

Standard hemleverans inom 5 arbetsdagar - Gratis

Standard hemleverans är gratis i Sverige och tar 5 arbetsdagar.

Leveransen kan inte garanteras. Om din beställning måste komma fram inom en viss tid, vänligen välj vår express hemleverans.

Samsonite använder UPS för leverans i Sverige. Vänligen beakta att leverantören kan kräva att en vuxen person (18+ år) tar emot och signerar för leveransen. Om ingen kan ta emot leveransen, ber vi dig kontakta UPS för att komma överens om ett alternativt leveransdatum eller -adress. Vi rekommenderar leverans till en företagsadress om det finns möjlighet.

Express hemleverans inom 2 arbetsdagar - 500 SEK

Express hemleverans kostar 500 SEK och garanterar leverans inom 2 vardagar.

Expressleveranser prioriteras från transportören. Samsonite rekommenderar att använda denna leveransform om din beställning måste komma fram inom en viss tid.

Samsonite använder UPS för leverans i Sverige. Vänligen beakta att leverantören kan kräva att en vuxen person (18+ år) tar emot och signerar för leveransen. Om ingen kan ta emot leveransen, ber vi dig kontakta UPS för att komma överens om ett alternativt leveransdatum eller -adress. Vi rekommenderar leverans till en företagsadress om det finns möjlighet.

Avhämtning i en officiell Samsonite butik Inom 5 vardagar - Gratis

På www.samsonite.se du har också möjlighet att beställa dina produkter online och hämta dem i en officiell Samsonite butik, istället för hemleverans. Detta är gratis. Då avhämtning i butik är tillgänglig i vissa utvalda butiker kommer denna leveransform endast visas till kunder som befinner sig i närheten av en butik som erbjuder den servicen.

Hur funkar det?

Om du vill använda avhämtning i butik som leveransform, vänligen följ nedan instruktioner:

  1. Välj din produkt

    Välj din Samsonite produkter/dina Samsonite produkter (max. 3 produkter kan väljas för avhämtning i butik).

  2. Välj din butik

    Antingen väljer du "Avhämtning i officiell Samsonite butik" på produktsidan eller under beställningsprocessen. Du kan välja mellan olika butiker (endast utvalda butiker erbjuder avhämtning).

    Här kan du också se om din produkt finns tillgänglig för omgående avhämtning eller om den kommer finnas inom 5 vardagar.

    OBS: ingen betalning kommer ske online. Hela betalningen kommer göras i butiken vid avhämtning.

  3. E-mail med info om avhämtning

    När din beställning har kommit till butiken och är redo för avhämtning kommer vi informera dig via e-mail. Din beställning är tillgänglig för avhämtning inom 14 dagar efter detta e-mail skickas till dig.

  4. Avhämtning i en officiell Samsonite butik

    När du hämtar din beställning i butik, ta med din orderbekräftelse och e-mail om avhämtning. Hela betalningen kommer göras i butiken.

Restriktioner vid leverans

Leveranser till PO Box adresser kommer inte genomföras (inkl. APO/FPO adresser).

Vi levererar från måndag till fredag, förutom röda dagar.

Vänligen använd http://www.samsonite.se för bagage som ska levereras inom Sverige.

internationell leverans

  • Använd www.samsonite.co.uk för bagage och resväskor som ska levereras i Storbritannien (utom Isle of Man och Kanalöarna).
  • Använd www.samsonite.fr för bagage och resväskor som ska levereras i Frankrike (endast fastlandet) och Monaco (vi levererar inte till Korsika).
  • Använd www.samsonite.es för bagage och resväskor som ska levereras i Spanien (förutom Balearerna och Kanarieöarna).
  • Använd www.samsonite.nl för bagage och resväskor som ska levereras i Nederländerna (endast fastlandet).
  • Använd www.samsonite.it för bagage och resväskor som ska levereras i Italien.
  • Använd www.samsonite.de för bagage och resväskor som ska levereras i Tyskland.
  • Använd www.samsonite.be för bagage och resväskor som ska levereras i Belgien.
  • Använd www.samsonite.lu för bagage och resväskor som ska levereras i Luxemburg.
  • Använd www.samsonite.at för bagage och resväskor som ska levereras i Österrike.
  • Använd www.samsonite.fi för bagage och resväskor som ska levereras i Finland.
  • Använd www.samsonite.pl för bagage och resväskor som ska levereras i Polen.
  • Använd www.samsonite.dk för bagage och resväskor som ska levereras i Danmark.
  • Använd www.samsonite.hu för bagage och resväskor som ska levereras i Ungern.
  • Använd www.samsonite.ch för bagage och resväskor som ska levereras i Schweiz.
  • Använd www.samsonite.no för bagage och resväskor som ska levereras i Norge.

Returer & Ersättning

Din ångerrätt

Vi garanterar total kundtillfredsställelse. Om du inte är helt nöjd med ditt onlineköp kan du returnera oanvända varor i originalkartongen förutsatt att du uppfyller de regler som beskrivs nedan. Du har rätt att ångra köpeavtalet när som helst upp till 14 kalenderdagar från leveransdatumet. Din ångerrätt gäller inte för personifierade produkter.

Alla artiklar måste returneras i oanvänt skick, med originaletiketter, användarinstruktioner, garantibroschyr och andra etiketter och förpackningar samt i originalförpackning. Du är ansvarig för att returnera produkterna till oss så snart som möjligt. Om varor du returnerar under din ångerrätt inte är i säljbart skick kommer vi inte att acceptera din retur.

Om du vill utöva din ångerrätt skriver du ett meddelande via e-post till customer.care@samsonite.com och följer returprocessen nedan:

Returinstruktioner

  1. Kontakta customer.care@samsonite.com och uppge ordernumret från e-postmeddelandet som bekräftar mottagandet av din beställning, tillsammans med anledningen till returen. Vi kommer skicka dig en returetikett och ett returnummer tillsammans med instruktioner för retur via e-post. Returen sker på egen bekostnad och vi informerar dig om kostnaden för returen i samma e-postmeddelande.
  2. Packa det som ska returneras (endast oanvända artiklar, med originaletiketter, användarinstruktioner, garantibroschyrer och andra etiketter och förpackningsmaterial) i originalkartongen för att förhindra skador under transporten.
  3. Skriv ut returetiketten och tejpa fast den på ditt returpaket. Returetiketten omfattar alla nödvändiga uppgifter som ditt namn, din adress och returadressen, ditt telefonnummer, artikelnummer och / eller beskrivning av produkten som returneras samt returnummer.
  4. Läs noga igenom returanvisningarna och kontakta vårt expressbud för avhämtning enligt vad som anges i returanvisningarna. Du måste ordna med upphämtning med vårt expressbud inom 7 kalenderdagar från den dag vi skickade e-postmeddelandet med returetiketten, returnumret och returinstruktionerna.
  5. Förutsatt att du har uppfyllt alla returkraven skickar vi instruktioner för återbetalning inom 14 dagar. Om du inte har uppfyllt alla returkraven kommer vi att meddela dig via e-post varför vi inte kan godkänna din retur.

Returnera bara varor som du köpt online genom det förfarande som beskrivs ovan. Produkter som du har köpt online ska inte återbetalas eller returneras via våra butiker eller återförsäljare.

Defekta produkter, skadade produkter eller produkter som försvinner under transport och felleverans.

Du måste kontrollera om din försändelse är korrekt vid leverans. Om det finns avvikelser eller problem med din beställning, ska du notera vilken typ av avvikelse eller problem som föreligger på följesedeln och underteckna den. Du ska meddela oss skriftligen om problemet inom 24 timmar från leveransdagen via e-post till customer.care@samsonite.com och följa den returprocess som står beskriven under "Din ångerrätt". För felaktiga varor eller returer på grund av fel som vi har gjort återbetalar vi dock alla kostnader i samband med retur. Vi kommer, i tillämpliga fall, att skicka dig ett nytt leveransmeddelande och vi kommer automatiskt och omedelbart att skicka rätt ersättningsprodukt till dig på vår bekostnad.