Frakt och returer

Leveransmöjligheter

Standardleverans inom 4 arbetsdagar - Gratis

Gratis standardleverans. Vi använder oss av en professionell fraktfirma för att leverera ditt paket. Om mottagaren inte är på plats vid leveransen lämnar vi ett meddelande på dörren eller levererar paketet till en granne. Vi rekommenderar leverans till arbetsplatsen eftersom vi normalt behöver en underskrift för att kunna lämna ut paketet. Om det är bråttom med din beställning använder du vår expresstjänst. Om du väljer standardleverans eller kostnadsfri leverans kan vi inte garantera ankomstdatum. Mindre förseningar kan inträffa.

Hämta hos en UPS Access Point™ Inom 5 vardagar - Gratis

Att hämta dina beställda produkter hos en UPS Access Point™ nära dig är gratis. Du kommer få information via e-post så fort ditt paket anländer och paketet kommer finnas redo för upphämtning hos UPS Access Point™ upp till 14 dagar.

Avhämtning i en officiell Samsonite butik inom 5 arbetsdagar. - Gratis

Beställ dina produkter online och hämta dem i din utvalda officiella Samsonite butik. Avhämtningsdatum kan variera beroende på lager. Du kan välja avhämtning som leveransform och butiken du vill hämta din beställning ifrån genom att klicka "Avhämtning i en officiell Samsonite butik", eller genom att välja "Avhämtning i en officiell Samsonite butik" när du avslutar din beställning.

Restriktioner vid leverans

Leveranser till PO Box adresser kommer inte genomföras (inkl. APO/FPO adresser).

Vi levererar från måndag till fredag, förutom röda dagar.

Vänligen använd www.samsonite.se för bagage som ska levereras inom Sverige.

Returer & Ersättning

Din ångerrätt

Vi garanterar total kundtillfredsställelse. Om du inte är helt nöjd med ditt onlineköp kan du returnera oanvända varor i originalkartongen förutsatt att du uppfyller de regler som beskrivs nedan. Du har rätt att ångra köpeavtalet när som helst upp till 14 kalenderdagar från leveransdatumet. Din ångerrätt gäller inte för personifierade produkter.

Alla artiklar måste returneras i oanvänt skick, med originaletiketter, användarinstruktioner, garantibroschyr och andra etiketter och förpackningar samt i originalförpackning. Du är ansvarig för att returnera produkterna till oss så snart som möjligt. Om varor du returnerar under din ångerrätt inte är i säljbart skick kommer vi inte att acceptera din retur.

Om du vill utöva din ångerrätt skriver du ett meddelande via e-post till customer.care@samsonite.com och följer returprocessen nedan:

Returinstruktioner

  1. Var god och fyll i returfomuläret. Vi svarar inom 3-5 dagar via epost med bifogad retursedel, returnummer och vidare instruktioner om hur du slutför din retur.
  2. Packa det som ska returneras (endast oanvända artiklar, med originaletiketter, användarinstruktioner, garantibroschyrer och andra etiketter och förpackningsmaterial) i originalkartongen för att förhindra skador under transporten.
  3. Skriv ut returetiketten och tejpa fast den på ditt returpaket. Returetiketten omfattar alla nödvändiga uppgifter som ditt namn, din adress och returadressen, ditt telefonnummer, artikelnummer och / eller beskrivning av produkten som returneras samt returnummer.
  4. Läs noga igenom returanvisningarna och kontakta vårt expressbud för avhämtning enligt vad som anges i returanvisningarna. Du måste ordna med upphämtning med vårt expressbud inom 7 kalenderdagar från den dag vi skickade e-postmeddelandet med returetiketten, returnumret och returinstruktionerna.
  5. Förutsatt att du har uppfyllt alla returkraven skickar vi instruktioner för återbetalning inom 14 dagar. Om du inte har uppfyllt alla returkraven kommer vi att meddela dig via e-post varför vi inte kan godkänna din retur.

Returnera bara varor som du köpt online genom det förfarande som beskrivs ovan. Produkter som du har köpt online ska inte återbetalas eller returneras via våra butiker eller återförsäljare.

Defekta produkter, skadade produkter eller produkter som försvinner under transport och felleverans.

Du måste kontrollera om din försändelse är korrekt vid leverans. Om det finns avvikelser eller problem med din beställning, ska du notera vilken typ av avvikelse eller problem som föreligger på följesedeln och underteckna den. Du ska meddela oss skriftligen om problemet inom 24 timmar från leveransdagen via e-post till customer.care@samsonite.com och följa den returprocess som står beskriven under "Din ångerrätt". För felaktiga varor eller returer på grund av fel som vi har gjort återbetalar vi dock alla kostnader i samband med retur. Vi kommer, i tillämpliga fall, att skicka dig ett nytt leveransmeddelande och vi kommer automatiskt och omedelbart att skicka rätt ersättningsprodukt till dig på vår bekostnad.