Välkommen till Samsonites wecare-program
Våra Proxis- och Nexis-resväskor är tillverkade för att tåla många års resande och följa med dig vart du än vill åka. Men ibland kan resan bjuda på överraskningar. Då kan du vara säker på att vi tar hand om dig. När du köper en Proxis- eller Nexis-resväska omfattas du av vår 10-åriga globala garanti* (se garantisedeln för villkor). Dessutom kan du samtidigt dra nytta av det unika Samsonite wecare-programmet*.
Dina kostnadsfria serviceförmåner
Bekymmersfri reparationsservice utan krångel.
Denna tjänst gäller funktionella skador eller defekter på din resväska, inklusive transportskador**. Om skadan eller defekten täcks av Samsonite wecare-programmet och inte kan repareras, ersätter vi din resväska.
Samsonite wecare-reparationsservice omfattar inte normalt slitage, skador orsakade av felaktig användning, kosmetiska skador som repor, bucklor, fläckar, färgförändringar eller andra icke-funktionella förändringar i produktens utseende.
En grundlig genomgång
När du lämnar in din produkt för reparation eller service gör vi en grundlig genomgång, rengör ytan och byter ut hjulen vid behov, så att din resväska fungerar lika smidigt som den gjorde första gången du använde den.
Gratis personalisering med prägling
Hur fungerar det?
Registrera din resväska
Registrera din resväska på MY SAMSONITE, där du kommer att bli ombedd att ladda upp ditt inköpsbevis. Detta innebär att du inte behöver bekymra dig om pappersarbete i efterhand. Registrering är inte obligatorisk för att kunna ta del av fördelarna med Samsonite wecare-programmet, men det förenklar processen.
Kontakta oss via något av nedanstående alternativ
- Genom att skicka in en serviceförfrågan online
- Genom att ta med din resväska till en återförsäljare som gärna hjälper dig med din förfrågan.
- Genom att kontakta oss via wecare@samsonite.com.
Reparera eller ersätta
Din förfrågan hanteras med hög prioritet. Vårt serviceteam kontaktar dig snarast för att informera dig om nästa steg för att få din resväska i perfekt skick igen.
- För mindre och lättlagade skador skickas ett reparationskit till dig. Samsonites produkter är designade för att vara lätta att reparera, så du kan fixa dem utan problem. Det finns videor som guidar dig genom processen.
- I alla andra fall kommer Samsonite efter eget omdöme att reparera din resväska eller ersätta den om skadan eller defekten är oreparerbar.
- För de flesta europeiska länder gäller fri frakt. Om fraktkostnader tillkommer kommer du att informeras om detta innan några kostnader debiteras.
* Elektriska och elektroniska komponenter och anslutningar, kablar, adaptrar och batterier omfattas endast av den lagstadgade garantin, som kan variera från land till land.
** Vid skador orsakade av tredje part (särskilt skador orsakade av flygbolag) rekommenderar vi att du omedelbart anmäler skadan och lämnar in en skadeanmälan till transportören för att få ersättning från deras försäkring.