Vi vill se världen på resande fot och samtidigt respektera vår planets gränser. Detta gör vi genom att fokusera på hela processen - från produktionen av våra produkter till produktens hela livslängd. Den nya Proxis resväskan har utvecklats för att följa dig under många år av resande och äventyr, vart du än ska. Nu inkluderar den även en ny och unik servicetjänst som följer med genom hela produktens livslängd.

Det är viktigt för oss att du vet om dina speciella förmåner av Samsonite WECARE tjänsten redan vid köp & registrering av en Proxis resväska.

Därför ber vi dig att läas nedanstående information innan du registrerar din Proxis resväska.

SERVICE UTAN KRÅNGEL

Nödvändiga reparationer inkl. transportskador (t.ex. orsakad genom hantering av flygbolagen) görs utan frågor - undantaget är kosmetiska skador eller skador som uppstod genom fel användning, som du kan läsa härefter (*).

NOGGRANN GENOMGÅNG

Vi kommer att se över hela din resväska när du lämnar in den för reparation eller service, rengör väskan och byter till nya hjul om så behövs, så att din Proxis rullar lika bra som när du köpte den.

ERSÄTTNING & ÅTERVINNING

Ifall din resväska inte går att laga (*) kommer vi ersätta den och återvinna den förra väskan. Så säkerställer vi att spåren som produkten lämnar efter sig är så små som möljligt. De få av resväskans delar som inte ännu går att återvinna eller återanvända kommer tas hand om på korrekt sätt medan vi fortsätta undersöka & hitta fler hållbara lösningar även för dessa delar.

ÅTERVINNING & BELÖNING

Vi organiserar upphämtning av din produkt på våra kostnader. När vi har mottagit din registrerade produkt kommer du som tack för din lojalitet få en 10% rabattkupong för ditt nästa köp. Kupongen är giltig i 12 måndare i alla butiker och webbbutiker, både våra egna och de av berättigade återförsäljare.

EXTRA 10 ÅRS SERVICE

Denna tjänst är giltig för ytterligare 10 år efter den grundläggande 10-åriga garantiperioden. Så profiterar du av denna extra tjänsten mellan 5 till 20 år efter köpet.

(*) Vår servicetjänst täcker inga skador som har uppstått genom fel användning, olyckor, normal wear & tear, kosmetiska skador så som skrapor, bucklor, färgförändringar eller andra icke-funktionella förändringar i produktens utseende.

För elektronik och elektroniska komponenter och kopplingar, kablar, adapter och batterier gäller endast den lagliga garantin som kan skiljer sig från land till land.